ALBUM.BG

Силата на информацията

Следизборни данни и Social Media активностите на партиите

Малко следизборни данни за периода от 17 април 2019 г. до 17 юли 2021г. относно фейсбук рекламите от официални страници на отделните партии, които влизат в парламента.

Виждате, че през своите официални страници:
ИТН са дали 27,078 евро
ДБ са дали 346,643 евро (сборувано с две други страници, които може да видите в коментарите под поста)
ПС не фигурират тук, защото имат под 100 евро разход през Младежко ДПС Разград.
ГЕРБ не са дали

ГЕРБ от години поддържат групи, общностни страници и профили, през които активно се агитира. Останалите партии разчитат на същото (знаете, за фейсбук фреймовете към профилните снимки, които особено при ДБ бяха доста разпространени по различни профили). Има слухове, че ГЕРБ от години купуват фейсбук страници с цел агитация, но това са само слухове, а и не е нещо, което другите да не могат да правят.

Българските патриоти също имат около 200 евро за същия перод през различни фейсбук страници. Отделно, обаче, фейсбук страницата на Марешки е дала €11,834 за реклама за периода; официалната страница на ВМРО е дала €2,435; НФСБ – €7,300; Движение ВОЛЯ – €4,142; Други страници на ВОЛЯ – около 500 евро. Общо сумарно патриотите са дали около 26 400 евро.Партиите ИТН и ГЕРБ, особено ГЕРБ – активно ползват LIVE video и профили на политическите лидери, за да трупат engagement – това, смятам, че се вижда и знае от всички и не е изненада.

Сега малко разсъждения относно фейсбук рекламата, които може да допълните в коментарите:

– Organic native content може да дава страхотен performance. Не става само с наливане на големи бюджети.- Определено фейсбук рекламата е по-ефективна ако е подкрепена от общности, например фейсбук групите. Ако развивате фейсбук група както трябва

– вашето присъствие във фейсбук ще е по-ефективно и ползотворно

– Определено видеото като медиен ресурс е отлично решение, особено, когато се търси brand awareness. ИТН, например, почти нямат реклама, която да не е видео. ГЕРБ постоянно гледат да правят LIVE видеа. Това носи engagement, който може да е много полезен за бъдещо ретаргетиране на качествена аудитория зрители- Важни са не само постовете, но и коментарите под тях.

– Телевизията като рекламен канал, подкрепящ social media активностите е много полезен фактор, особено за населението над 45г.

– Личностите и лицата им пред бранда

– това е стратегия, която двете партии, събрали най-голямо количество гласове на изборите прилагат през цялото време. ИТН имат серия видеа със сценарий, където играят актьори (човек яде кебапче; жена връща детето на родителите му, защото няма място в яслата за него и т.н.), но по-интересни са видеата, в които конкретни хора от ИТН отговарят на въпроси на хората.

– Форматът на медиата е важен. Само при ИТН виждаме вертикални видеа и квадратни формати – останалите партии са назад в това отношение. ДБ имат хоризонтални видеа 16:9, но видеото не е толкова преобладаващ формат при тях.

– Instagram е отличен канал, когато целим насищане на честотата на показване и по-широка аудитория. Партиите ИТН и ДБ активно рекламират и в Инстаграм, като ИТН включва Инстаграм в повечето си реклами, за разлика от ДБ.

Източник: Иво Илиев

Сподели, ако ти харесва :)