Здраве и красота

Какво не трябва да ядат диабетиците

какво не трябва да ядат диабетиците

Интересувате ли се какво не трябжа да ядат диабетиците?

Диабетът е заболяване, което може да се появи както при деца, така и при възрастни , което води до това, че захарите не се обработват правилно в тялото.

Това не само генерира потенциално много вредни здравословни проблеми. Освен това засяга много хора. Ето защо е важно хората с диабет да следят диетата си.

Забранени храни за диабетици, които могат да навредят на вашето здраве

Диабетът има вредно въздействие върху здравето на цялото човешко тяло, като пречи на нивата на кръвната захар да бъдат правилно контролирани от тялото.

Диетата на хората с диабет трябва да бъде много строга, като се има предвид, че рискът от неспазване на правилното лечение, включително диетата, може да има сериозни последици за живота на човека.

Списък с храни, които са забранени за диабетици или поне не трябва да се консумират често от хора с това заболяване.

1. Сладкиши с високо съдържание на захар

Рискът от консумацията на този вид сладкиши се дължи не само на високото съдържание на глюкоза, но може да доведе и до увеличаване на лошите мазнини в тялото. Наднорменото тегло е особено опасно за хората с диабет .

2. Етилов алкохол

Алкохолните напитки причиняват, наред с други неща, че черният дроб спира да произвежда глюкоза . Обстоятелство, което е сериозно за диабетиците и може да причини хипогликемия (ниска кръвна захар).

Последствията варират от треперене и прекомерно изпотяване до внезапно замайване.

3. Някои видове плодове

Въпреки че плодовете могат да представляват идеален заместител на сладкишите, има някои изключения, които представляват риск за здравето на субекта. Тези изключения включват всички онези плодове, които съдържат висок процент захар . Нека да разгледаме някои примери.

  • Ананас.
  • Фиг.
  • Сливата.
  • Сиропирани плодове.

По принцип много узрелите плодове не се препоръчват за диабетици, тъй като нивото на захарта им се повишава.

4. Рафинирани брашна

Храните, които съдържат този тип брашно, имат характеристиката, че имат висок процент въглехидрати , които причиняват повишаване на нивата на кръвната захар при хората, нещо, което очевидно е вредно за диабетиците.

  Как транс резвератролът се бори с оксидативния стрес

Някои от тези храни са:

  • Индустриалните кифли.
  • пица.
  • Тортите.
  • Кроасаните.
  • Белият хляб.
  • Поничките.

5. Храни с високо съдържание на мазнини

Тези храни представляват рисков фактор за наддаване на тегло по преувеличен начин, в зависимост от метаболизма на човека, този риск ще бъде по-висок или по-нисък .

Както видяхме преди, затлъстяването е особено опасно за хората с диабет. Следователно мазните храни също трябва да се избягват; някои от тях са както следва:

  • Пържени картофи (домашни или изкуствени).
  • Изкуствени закуски .
  • Пържени меса.
  • Пуканки с масло .

Най-общо казано, пържените храни или месата с високо съдържание на мазнини представляват този риск за диабетиците.

какво не трябва да ядат диабетиците

6. Подсладени напитки

За диабетици не се препоръчва консумацията на напитки, които съдържат висок процент захари, поради дисбаланса, който причинява в нивото на глюкозата.

Избягвайте прекомерната консумация на безалкохолни напитки, сладки сокове и като цяло всякакви сладки напитки.

Може да се интересувате: “ Как действат захарта и мазнините в мозъка ни? „

7. Изкуствени сосове

Изкуствено обработените сосове често съдържат химически подсладители, които са особено вредни в случай на диабет.

Някои други се обработват с мед или друга съставка с високо съдържание на захар в състава, което е също толкова опасно за субекта.

8. Соли

Солените храни също могат да представляват риск за диабетиците. Идеалното е да ядете възможно най-малко сол или дори да избягвате осоляването на някои храни, които вече съдържат естествени соли в състава си.

9. Пълномаслени млечни продукти

Този клас млечни продукти съдържа високо ниво на мазнини и захари, които са естествено вредни за организма на диабетно болния. Например масло, крем, сметана…

Идеалното би било да изберете нискомаслени млечни продукти или леките алтернативи, които съществуват на пазара (като се внимава да не добавят химикали, които да променят тяхната консистенция и вкус).

10. Търговско кафе

Кафето не е особено опасно за хората с диабет, стига да е кафе, приготвено у дома, подсладено с алтернатива като стевия.

От друга страна търговските кафета, приготвени в машини, съдържат приблизително до 500 калории.

Сподели, ако ти харесва :)

Вижте още

Парфюми без опаковка: Устойчив и минималистичен подход към аромата

Как да си направим маска за лице?

Кога един продукт може да се определи като негоден за консумация?