ALBUM.BG

Силата на информацията

Как да заспя по бързо?

Искате да засапите и се чудите как да заспя по бързо? Страдали ли сте някога от тревожни и напрегнати мисли, които не ви позволяват да заспите? Задавате ли си въпроса как да спрете постоянните мисли, които ви държат будни и напрегнати по цяла нощ?

Често ли ви се случва да лежите в леглото си с широко отворени очи и мислите ви да препускат през главата ви със скоростта на светлината? Понякога дори релаксираща вана, чаша топло мляко, преброяване на овце – нищо не ни помага да прекратим тази луда надпревара от мисли. Дори тези от нас, които нямат проблеми със съня, понякога могат да се чувстват тревожни или стресирани. Точно тогава тези мисли ни атакуват. Но не се притеснявайте, има начини да си върнете здравия сън.

Ние събрахме за вас няколко съвета, които могат да ви помогнат да укротите мислите си и да заспивае по-бързо. Можете да изберете тези, които ви подхождат най-добре.

Съсредоточете се върху “тук и сега”

Мислите, които не ни позволяват да заспим, често са свързани с миналото или бъдещето. Притесняваме се какво може да се случи или съжаляваме, че сме правили или не сме правили неща в миналото. Ако това се случва с вас, опитайте се да се съсредоточите върху случващото се точно тук и точно сега. Въпреки че не можем да променим миналото, нито да предскажем бъдещето, настоящият момент е нещо, което можем да контролираме и тази промяна на фокуса може да ни даде релаксацията, от която мозъка ни се нуждае.

Приберете електронните си устройства

Използването на телефони, лаптопи и таблети преди сън може да повиши нивото на безпокойство и стрес, особено ако четете или гледате новини или други неща, които ви карат да се притеснявате или да напрягате мозъка си. Освен това светлината от тези електронни устройства влияе зле на производството на мелатонин в тялото ви, което прави заспиването още по-трудно.

Разсейвайте се

След като сте прибрали своите джаджи, можете да измислите някои по-здравословни алтернативи. Можете да опитате успокояващо хоби или релаксираща дейност, която ви подхожда най-много, като четене, използване на книжка за оцветяване, слушане на музика, разходка или готвене. Когато не можете да заспите поради постоянния забъзан поток от мисли, извършването на релаксираща дейност ще ви помогне да изместите фокуса от тези мисли и факта, че не можете да заспите, към нещо по-приятно.

Планирайте определено време за анализиране и планиране.

Точно както планирате време за пазаруване, среща с приятели или домакинска работа, можете да опитате да планирате 15 до 30 минути през деня за своите размишления. Отдайте това време на мислите, които ви притесняват и, вероятно, те няма да се върнат по-късно вечерта. През това „тревожно време“ запишете стресиращите си мисли на хартия и помислете за някои практически стъпки, които можете да предприемете, за да се справите с проблема, който ви тревожи. Бъдете упорити и опитайте да направите тази техника част от вашата рутина, за да постигнете по-добри резултати.

Вдишвайте аромата на етерично масло от лавандула

Етеричното масло от лавандула често се използва в ароматерапията за облекчаване на стреса, релаксация и подобряване на съня. Можете да поръсите няколко капки върху кърпа или да добавите малко масло към ваната. Етеричните масла могат да причинят алергични реакции, така че бъдете внимателни, когато ги използвате.

Опитайте техника за мускулна релаксация

Можете да използвате тази техника за релаксация точно в леглото си. Едно по едно напрегнете и отпуснете мускулите си, като се движите от пръстите на краката към главата. Това упражнение ще ви помогне да отпуснете напрегнатите мускули и ще ви помогне да се съсредоточите върху тези части на тялото си. Това от своя страна ще отвлече вниманието ви от всякакви тревожни мисли.

Не се насилвайте да заспите

Вместо да се опитвате и да не успеете да заспите, станете от леглото и направете нещо. Изпийте малко чай, прочетете книга или напишете в дневника си и се върнете в леглото, когато започнете да се чувствате сънливи . Престоят в леглото и принуждаването ви да спите може да накара мозъка ви да свърже леглото с безсъние и притеснения, превръщайки спалнята ви в място, където е трудно да се спи.

Включете телевизора

Знаем, че вече сме препоръчали да се отървете от всичките си електроуреди с екрани преди лягане, но ако нищо друго не помогне, любимото ви телевизионно предаване може да сработи, тъй като разсейването на мозъка ви е толкова отчаяно необходимо. Светлината, която излъчва телевизорът, е по-далеч от очите ви, отколкото тази, която идва от телефона ви, така че е по-малко вредна за вашата хигиена на съня. Всъщност много от нас лесно могат да заспят, просто слушайки телевизия със затворени очи.

Опитайте дихателни упражнени

Тревожните мисли често са свързани със стрес, а стресът кара сърцето ни да бие по-бързо и увеличава дишането. Бавното, дълбоко дишане може да ви помогне да се успокоите и да се отвърете от тревожните мисли. Можете също така да опитате други дихателни упражнения и техники, които можете да практикувате по всяко време, за да предотвратите стреса и безпокойството.

Надяваме се, че тези съвети и трикове могат да ви помогнат да заспите по-бързо следващия път, когато имате напрегнати мисли. Но ако нищо не помогне или ако смятате, че првъзбуденият ви ум може да е свързан с някакво медицинско или психологическо състояние, важно е да посетите вашия лекар, за да намери лечение, което да ви помогне.

Сподели, ако ти харесва :)