Това е един от най-популярните и ефективни начини за защита на вашия автомобил. Работи така: повърхността на основата се отървава от дефекти и драскотини чрез полиране, след което се нанася течно стъкло. Той се свързва със структурата на защитния слой на основата, образувайки фолио. Фолиото защитава основата и ви прави щастливи с блясък. Доверете се на нашият сервиз за детайлинг на скъпи автомобили в София и се свържете с нас!
Всички негативни фактори на околната среда правят външния вид на любимата ви кола опърпан и неподправен. Само преди 15 години автомобилистите имаха една възможност за актуализиране на каросерията – пълно боядисване. Днес собствениците на автомобили имат втора възможност за отстраняване на ситуацията – винилов фолио.
С негова помощ можете бързо да върнете представителния външен вид на автомобила, като имате възможност да изберете не само цвета, но и текстурата на покритието. Но кое е по-добро? И двата варианта имат своите предимства и недостатъци, които ще се опитаме да разберем.
Автоматична боя за кола
Боядисването на автомобила е процес, по време на който се нанася боя и лак върху повърхността на автомобила. Тази процедура е изключително важна, тъй като външният вид на „железния приятел“ и най-важното, експлоатационният му живот зависи от качеството и правилността на техниката на нанасяне на боята.
Предимства на боядисването на автомобили
• Дълъг експлоатационен живот на покритието. Ако се приложи правилно, пребоядисаната повърхност на автомобила ще продължи много години, без образуване на метална корозия;
• Защита на боя. В техниката на боядисване на автомобил последният етап е нанасянето на лак, благодарение на който покритието придобива защита от външни агресори;
• Бюджетен ремонт. В случай на образуване на малки драскотини, те могат лесно да бъдат отстранени с помощта на обикновено полиране;
• Лекота на преобразуване. При сериозна повреда на боята може да се пребоядиса само нараненото място. Това ще помогне да спести време и пари на собственика на автомобила.
• Представителен външен вид. Перфектният блясък на боята е едно от основните предимства на боядисването. Лакираното покритие осигурява интериорния вид на автомобила за дълъг период на експлоатация.
• Ръчно отстраняване на метал
Най-често собствениците на автомобили решават да боядисват само след появата на очевидна метална корозия по повърхността на автомобила. При плитки повреди наранените места се почистват ръчно, с мелница или с бормашина с накрайник. Тази процедура използва шкурка P80-P240. За по-успешно по-нататъшно покритие с грунд повърхността на автомобила трябва да стане доста грапава.
• Химическо почистване на метал
В други случаи, когато корозията е проникнала твърде дълбоко, смилането е незаменимо. Върху наранените места се прилагат специални химикали, базирани на алкали. След този етап химическият състав се измива с вода и повърхността се избърсва.
• Грунд
След това третираната зона се покрива с грунд. Той предотвратява появата на нова ръжда, а също така предотвратява проникването на влага, което впоследствие може да причини нова корозия на метала. Грундът запълва малки неравности, което осигурява защита от вода.
• Шпакловка
Следващата стъпка е нанасянето на шпакловката. С негова помощ деформираните зони се изравняват, отстраняват се дълбоки вдлъбнатини и неравности. Шпакловката се нанася на няколко тънки слоя, тъй като има свойството да се свива.
• Смилане
За да се постигне правилната архитектура, повърхността се шлайфа. Процедурата се извършва на три етапа:
1. На първия етап се използва едрозърнеста кожа P80. Благодарение на твърдостта и грубостта на кожата, желаният автомобилен профил може да бъде постигнат за кратко време.
2. На втория етап, когато профилът е почти оформен, се използва по-мека шкурка P180. С негова помощ се постига необходимата форма и се отстраняват недостатъците.
3. На последния етап на шлайфане се взема шкурка P240 и повърхността се довежда до необходимата гладкост.
• Грундиране
Основната задача на грунда е да осигури надеждна адхезия на боята към повърхността на автомобила. Материалът се нанася на 2-3 слоя. Цветът на почвата се избира въз основа на цвета на боята.
• Нанасяне на боя
Боята се нанася на три слоя: първият е най-тънкият, за да се осигури силна адхезия към земята. Вторият слой е основният. Много е важно да го направите равномерен, за да получите наситен и наситен цвят на покритието. Нанася се финишно покритие за придаване на гланцов ефект.
• Лакиране
Предпоследният етап на боядисване на автомобил се счита за нанасяне на лак. Той предпазва основния слой боя от агресивното въздействие на реагенти и соли, предотвратява избледняването на цвета.
• Полиране
Последната стъпка е полирането. Отстранява дребни дефекти на боята като петна, прахови частици и др.