Ако имате бранд или скоро искате да създадете такъв, вероятно често сте чували за това, колко е важно да имате добре изградена бранд идентичност. В днешната статия ще ви запознаем с нейните специфики и елементи, за да може да се откроявате от конкуренцията ви.
Какво е бранд идентичност?
Бранд идентичността може да се каже, че е “лицето” на вашата фирма. Именно тя ще бъде онова, което хората смятат за вас. Тя олицетворява в себе си доверие, постоянство, комуникация, добрите ви стоки или услуги, както и самата визия, с която се откроявате.
Много често има брандове, които може да познаете само по мирис, вкус, цвят, звук, форма, животно, както комбинация от изброените. Именно това ви дава възможност с няколко елемента да покажете, че зад даден продукт или услуга стои вашето име. А за да може вашето име да се познава с професионализъм и доверие, е важно да изграждате бранд идентичност, която хората да разпознават.
Графичното представяне на бранда ви в най-голяма степен отговаря на бранд идентичността. Затова е важно да изберете да работите само с професионалисти, които ще ви предложат добри практики и работещи стратегии.
Кои са основните елементи на бранд идентичността?
След като вече сте решили да изградите работеща бранд идентичност, е важно да знаете, кои са елементите, на които ще трябва да обърнете внимание. На първо място се насочете към логото. То трябва да олицетворява целия ви бизнес, както цветовете, усещането, което носи и елементите в него.
Не забравяйте за оформянето на целия ви сайт, както рекламните банери, постове и социалните мрежи. Те също трябва да са изградени с помощта на графичен дизайнер и да включват добре подбрани шрифтове за вашия бранд, добре написани и привличащи текстове, както и цветовете, които се свързват с бранда ви.
Ако използвате често видео съдържание, може да се разпознавате, чрез звуци, говор, музика или музикални елементи.
Защо е толкова важна идентичността в бранда?
На първо място най-важното нещо, заради което трябва да обърнете внимание на бранд идентичността е това, че ще се откроявате от конкуренцията. Лесно ще бъдете разпознавани от аудиторията ви и тя може да ви предпочете пред други рекламни постове, сайтове и страници.
Доверието на клиентите ви става много по-голямо и това потенциално може да доведе до повече поръчки. Когато сте по-разпознаваеми, в клиентите остава впечатление, че ви познават по-добре, което от своя страна води до по-голям интерес. Именно затова е важно да използвате една и съща визуална идентичност, за да може да бъдете лесно разпознати, не е само за онлайн средата, а и за тази офлайн.
Бранд идентичността трябва да се изгражда само от професионалисти, защото те разполагат с работещи стратегии и годините опит позволяват да се изработи добър дизайн. Именно това ще ви сближи с аудиторията ви и ще ви помогне да се отличавате от конкуренцията. По-голямото доверие ще ви помогне да имате повече поръчки и да изградите по-силна връзка с клиентите ви.
Използвайте правилните елементи, чиито дизайн ще привличат потребителите и не забравяйте, че тази визия не е добре да се сменя често. Аудиторията свиква с нея и очаква да бъде поддържана.