ALBUM.BG

Силата на информацията

Как да разбера дали имам спукано ребро?

Претърпяли сте инцидент и искате да разберете дали имате спукано ребро? Ще ви покажем основните симптоми и състояния, показващи наличието на спукано ребро.

Симптоми на фрактура на ребрата и усложнения:

При здрав човек ребрата зарастват в рамките на един до два месеца, при дете те растат заедно за 3 седмици. Но това е възможно само при навременна медицинска помощ.

Можете да определите наличието на опасно нараняване на ребрата по следните признаци:

– повърхностно дишане;

– наличието на оток на тъканите, натъртване;

– ускорен пулс;

– ограничени движения;

– болка при кихане и кашляне, вдишване и издишване;

– типична костна криза.

Ненавременният достъп до лекар е изпълнен със следните последици: може да се развие пневмоторакс (което означава задух), посттравматична пневмония – следствие от нарушена вентилация. Такива усложнения представляват опасност за човешкия живот. Само специалист може да определи дали дихателните органи са засегнати, дали хемопоетичната система е увредена.

Алгоритъмът за първа помощ е както следва:

– Извикайте линейка.

– Помогнете на жертвата да заеме полуседнало положение.

– Дайте аналгетици, нанесете лед на мястото на нараняване.

– Поставете плътна превръзка на гърдите си и превържете ръката си до мястото на нараняване.

– Не оставяйте жертвата да спи.

При отворена фрактура е забранено всяко движение.

Фрактура на ребрата: профилактика

Спазването на прости препоръки ви позволява да избегнете опасни наранявания:

– Първо, когато спортувате, трябва да използвате предпазни средства.

– На второ място, не се натоварвайте с непоносима физическа работа.

– Трето, наложително е да включите в диетата храни, обогатени с калций и протеини.

– Четвърто, трябва да спрете да ядете бързо хранене, алкохолни напитки и пушене.

Диета при фрактури на ребра:

При лечение на фрактура на ребро е важно да се даде предпочитание на храни, които съдържат големи количества калций. Подходящи храни са:

– мляко, кисело мляко, извара, заквасена сметана, сирене;

– бадем; ленено семе;

– зелени зеленчуци (аспержи боб, броколи);

– сьомга, сардини;

– овесени ядки;

– тофу

Нашето здраве е в нашите ръце.

Сподели, ако ти харесва :)