ALBUM.BG

Силата на информацията

Колко време се пият витамини от А до Я

Прием на витамини: колко време се пият витамини от А до Я?

Цикълът на прием на хранителна добавка обикновено е 3 месеца или половин доза за 6 месеца. Освен ако не е посочено друго на опаковката, добавките трябва да се приемат с храна.
Приемането на витаминни добавки сякаш е вълшебно хапче за постигане на здраве изглежда е на мода. Предлагането на продукти (както отделни витамини, така и комплекси, които комбинират няколко с минерали, например) е много широко и те обикновено се купуват сами , без първо да отидете на лекар, за да проверите дали наистина са необходими.

Мултивитамините могат да бъдат идеална добавка, за да се чувствате по-енергични в периоди на по-голяма умора и стрес или също по време на бременност и други етапи от живота.

Но можем ли всички да приемаме витаминни добавки? Кога наистина се препоръчват?

Видове витаминни добавки

Откриваме различни видове мултивитамини в зависимост от техния състав:

  • Водоразтворими витамини: Те не се съхраняват в клетките на тялото и включват витамини B и C.
  • Мастноразтворими добавки: те са тези, които се натрупват в клетките на тялото като витамин A, D, E и K.
  • Минерали: съдържат цинк, желязо, магнезий, фосфор, калий, селен и мед.
  • Други също съдържат антиоксиданти, ликопен и лутеин.

Кога е необходим допълнителен прием на витамини?

Балансираната диета, спортът и добрата почивка са основните стълбове за добро здраве. Към това има някои групи хора, които биха могли да добавят приема на витаминен комплекс, за да покрият евентуалния дефицит на витамини и минерали.

За кого е показан приемът на витамини и минерали под формата на добавки?

В случаите, когато лицето спазва ограничителни и нискокалорични диети.

Бременни и кърмещи жени може да се нуждаят от добавка желязо според медицински съвет.

Атлетите, които практикуват високоинтензивни тренировки, може да се наложи да приемат мултивитамини , за да подобрят спортните си постижения.

Възрастните възрастни и юношите може да се нуждаят от хранителна добавка за укрепване на костите си.

Вегани, вегетарианци и страдащи от алергии, които трябва да избягват определени храни в ястията си и които може да не са в състояние да изберат толкова голямо разнообразие.

Бебета и деца, за да се избегне липсата на калций и витамин D.

Опасностите от прекаляването с добавките

Консумацията на витаминни добавки може да е идеална в споменатите случаи, но всичко в правилната мярка. И ако ги поглъщаме в излишък, това може да доведе до здравословни проблеми като следните:

  • Поглъщането на витамин D над необходимото може да причини промени в сърдечния ритъм.
  • Прекомерният прием на калций може да причини запек, усвояване на желязо и да увеличи риска от камъни в бъбреците.
  • Ако прекаляваме с желязото, може да изпитаме стомашно-чревен дискомфорт или в краен случай да страдаме от полиорганна недостатъчност.
  • Прекомерният прием на фолиева киселина може да доведе до дефицит на витамин В12.
Сподели, ако ти харесва :)