В България потребност от връзки с обществеността възниква чак след 1990 г., когато тя навлиза в света на пазарната икономика. Сравнително бързото развитие на връзки с обществеността у нас стана възможно, защото съществуват и реални предпоставки за него. В страната ни има силни традиции в областта на социологията. Налице е била и развита национална мрежа от средства за масова комуникация, образователна сиситема до 90-те е била сред най-добрите в света. Всичко това позволява предлагане на потребителите и на профисионални ПР услуги. В България съществува от 1991г. в Софийски Университет и ЮЗУ от 1993 г. под името „Социална информация и комуникация”, а от 1997 е преименуванавъв връзки с обществеността .
Появата на тази специалност свързваме с имената на Здравко Райков, Влъчко Кунчев, Хр. Кафтанджиев.
В средата на 90-те се появяват и първите частни агенции по ПР. Днес те са над 1000 под една или друга форма!