ALBUM.BG

Силата на информацията

3 диети, които да пробвате преди следващото лято

Кой не иска да изглежда добре през лятото – сезонът на банските, слънчевите дни и топлите морски вълни? Много от нас се сещат че лятото наближава непосредствено преди началото му. Но толкова кратко време далеч не е достатъчно, за да влезем във форма след студената зима, богатите трапези и липсата на физическа активност.

За да изглеждаме добре и най-вече да бъдем здрави, е важно да сме постоянни в опитите си за здравословно хранене и спорт. Това означава, че вместо да проспиваме зимата, е редно да се хванем в ръце и да се погрижим за себе си.

Затова днес избрахме да говорим за три известни и лесно приложими диети, които може да изпробвате преди следващото лято. В списъка ни са включени диетата на Mayo Clinic, кето диета и периодичното гладуване.

Диетата на Mayo Clinic

Какво представлява?

Диетата на Mayo Clinic е създадена от експерти диетолози, специализиращи в сфера, засягаща отслабването. Тя е фокусирана върху физическата активност в съчетание със здравословни, но и едновременно много вкусни ястия, като основно се дели на две фази.

Експертите са кръстили първата фаза “Lose It!”, или в буквален превод на български – “Загуби го!”. В нея преобладава числото 5. Тя ви дава възможност да загубите до 5 килограма в рамките на двуседмичен период.

По време на двуседмичния период имате за задача да създадете 5 нови здравословни навика, но едновременно с това и да се откъснете от 5 стари нездравословни навика. За най-големите ентусиасти има и бонус още 5 здравословни навика, които могат създадат.

Следва втората фаза, наречена “Live it!”, или с други думи – “Живей го!”. Фокусът на тази фаза е да научите повече за храните, диетата си, активността си и да приложите знанията си в ежедневието. Целта е да се задържите в границите на здравословното тегло през целия си живот.

Плюсове

Плюсът на тази диета е, че е много балансирана и не води до рязко смъкване на килограми. Промените се поднасят бавно и плавно, правейки прехода от старите ни към новите навици лесен и почти незабележим. Не се налагат крайни лишения или гладуване. Вместо това фокусът се измества върху хармонията и здравето.

Примерна рецепта

Тост с крем и ягоди

Необходими продукти: пълнозърнест хляб, обезмаслена рикота, ягоди, бадеми

Източник на изображението: Unsplash.com

Кето диета

Какво представлява?

Кетогенната диета, или накратко кето диета, се основава върху достигане на метаболитното състояние, наречено кетоза. На практика се състои от храни с ниско съдържание на въглехидрати и високо съдържание на мазнини. След 3 или 4 дни от началото на диетата, тялото започва да използва мазнини вместо въглехидрати, за да извлече енергия.

Плюсове

Главно предимство и причина, поради която хиляди хора по света започват кето диетата, е възможността за бързо смъкване на килограми и отслабване. Кетоните потискат производството на свободни радикали и реактивни кислородни видове и затова те са по-добрият и по-ефективен източник на гориво, вместо основния източник на енергия – глюкоза.  Изследвания показват, че в сравнение с други диети, чрез кето диетата може да загубите повече килограми през първите от 3 до 6 месеца.

Примерна рецепта

Свински пържоли с кремообразен чеснов сос

Необходими продукти: свински пържоли, гъби, готварска сметана, чесън, спанак, пармезан, зехтин, сол, черен пипер, риган, счукан червен пипер

Източник на изображението: Pexels.com

Периодично гладуване

Какво представлява?

Както може би се досещате, периодичното гладуване е по-различен вариант на познатите на всички диети. Вместо да се фокусираме върху това какво ядем, следвайки философията на периодичното гладуване, ние следим кога ядем.

Съществуват няколко различни метода, които могат да бъдат приложени в ежедневието. Независимо кой от тях изберете, трябва да определите точни часове от денонощието, през които да се храните и през които да “гладувате”.

С тези периоди на гладуване се цели така нареченото “метаболитно превключване” – процес, подобен на този, към който се стреми и кето диетата. Организмът е изразходвал целия ресурс на въглехидрати и започва да гори мазнини, за да си набави енергия.

Плюсове

Освен предимството на това да изглеждате съвършено без да се лишавате от любимите си храни, периодичното гладуване ви предлага и други ползи. Според резултати от проучвания този вид хранене допринася положително за здравето на сърцето и тъканите, паметта, физическото представяне, както и при състояния като диабет и наднормено тегло.

Примерна рецепта

Сьомга със зеленчуци

Необходими продукти: сьомга, лимонов сок, гхи, чесън, зеленчуци по избор

Източник на изображението: Pexels.com
Сподели, ако ти харесва :)