Любопитно

Прессъобщение. Как се пише прессъобщение за медиите

Прессъобщение до медиите

      Това е най-често използваното средство в PR. Състои се в подготовката и изпращането до медиите на неголеми по обем (1-2 стр.) съобщения, (С които да разказват за новости в живота на организацията)

      Желаният резултат при тази техника е постигнат, ако тези материали бъдат публикувани в печата или излъчени в ел. медии. Подготовката им обаче не е лесна работа и тя не би могла успешно да бъде извършена, ако PR-a не познава спецификата на медия-производството.

      Организациите използват прессъобщение, за да разказват за себе си. Как се подготвят те? Няколко са класическите въпроси, на които трябва да отговаря един такъв материал – какво се е случило, къде, кога, как, защо и кой е участвал?!

      Много е важно също каква форма ще бъде избрана – сериозните прессъобщения са написани само от едната страна на листа, в/у хубава хартия, без зачерквания. Журналистът трябва да има възможност веднага да идентифицира източника на инф. и затова най-често горе на листа обикновено се посочва името, адресата, телефона, кой изпраща новината, как ще се осъществява контакта с него при необходимост – например чрез ел.поща, мобилен, домашен тел и др. Доста PR-и използват фирмени бланки при изпращане на инф. си, което носи допълнителна инф. за журналистите и представя добре организациите.

      Добре е да има и дата на реализиране – кога е подготвено прессъобщение, защото е възможно журналистът да стигне до него в по-късен час или ден и да се усъмни в актуалността му. А ако PR-a познава журналиста, той може да си позволи да отбележи и своята благодарност към него, ако онф. Се появи в медията до определен срок.

      За да се задърши интереса често се изписва накрая, че се очаква нова свежа инф. по въпроса.

      Важен е и стила на прессъобщение – трябва да се избягват сложните думи, специалните термини, текста да е граматически чист, заглавията да улесняват ориентацията на журналиста и на читателя.

      прессъобщение следва да бъдат изпращани до всички редакции, макар че е възможно в изключителни случаи те да бъдат до един или два вестника, до конкретни радио – или Тв станции.

      Когато се подготвя прессъобщение, пишещият трябва да си представя своята потенциална публика. Това означава да е наясно какво я вълнува, от какво се нуждае тя. Или въпросите, на който следва той да намира отговор , са:

  • това, което пише важно ли е за неговата публика?
  • от това, което е написано, ще извлече ли някаква конкретна полза публиката?
  • Възможно ли е публиката да възприеме прессъобщение като реклама?
  • Достатъчно лаконично ли е прессъобщение?
  • Върху сериозни факти ли е построено или в/у размишленияна на неговия автор
  Как да не ни замръзват стъклата на колата?

За да бъде убедително едно С., то трябва да съдърва нещо, което ценно за публиката. Но само това не е достатъчно – то трябва да съвпада с мотивите на публиката, която се стреми да убеди.

      прессъобщение следва да отговаря на редица изисквания, които произтичат от природата и законите на масмедиите. Някои от тях са:

  • Прессъобщението задължително трябва да съдържа новина – ако я няма, не следва да бъде изпращано
  • Прессъобщението следва да е подготвено професионално – според изискванията за новина на медиите, а не според разбиранията на PR-a
  • Текстът следва да има неутрален характер (да изглежда написан от “трето лице”)
  • В текста следва да има доминанта – необикновена гледна точка, нестандартна идея, значение за региона, който покрива медията…
  • Прессъобщението следва да е съобразено с времевите изисквания за подготовка на съответните броеве на вестника или предавания по радиото и Тв.

Задачата на PR-a е да открива новините, да ги създава и предоставя на медиите чрез прессъобщението. Основният постулат е: медиите приемат новини. Ако прессъобщението отговаря на условията за новина на медиите, шансовете му да попадне в тях са реални.

Кое е новина за медиите?

  • Предлагане на нови продукти или услуги
  • Промяна в цените
  • Сливане не една фирма с друга
  • Излизане на нови пазари
  • Промяна в борда на директорите
  • Нови инвестиции
  • Предстоящо събиране на акционерите

Стотици хиляди прессъобщения заливат масмедиите всекидневно. И много от тях не намират място на страниците на ПП, в инф.блокове на ел.медии…Причината за неизползването на тези прессъобщения, са елементарни грешки и пропуски. Те се допускат най-вече заради несъобразяване със законите, по които работят масмедиите – многословие, многозначност, използане на сложни словосъчетания, професионален жаргон и т.н. От това губи орг., която не съумява да дотигне своевременно до своята целева публика. Възможно е и публиката да претърпи щети, ако тази инф. по някаква причина се окаже важна за нея, но тя няма да може да я намери в масмедиите.

Източник: https://send-press.com

Сподели, ако ти харесва :)

Вижте още

Огледални дати: Защо са вълшебни и как да използваме енергията им

Как да спрем опис на имущество?

Kак се става инфлуенсър