По-голямата част от общите корпоративни подаръци, дадени на служители и клиенти, може в крайна сметка да намерят пътя си до прашните ъгли на шкафовете. Но персонализиран и внимателно подбран корпоративен подарък е нещо, което служителите могат да използват в ежедневието си.
Намерението зад корпоративния подарък е да похвали и признае служителите и да гарантира, че те остават щастливи и доволни на работното място.
Определете бюджет
Мениджърите трябва да определят бюджет за корпоративни подаръци. Какъв е максималният им бюджет на служител? Налични са разнообразни корпоративни подаръци с различни бюджети.
Решете дата за доставка на корпоративните подаръци
Мениджърите трябва да решат датата на доставка на корпоративните подаръци. Те трябва да направят поръчката предварително, за да достигне до служители и клиенти навреме. В зависимост от сезона може да има неочаквани закъснения в пратките.
Списък на всички, на които ще се подарява
Създаването на списък на всички служители, клиенти и доставчици е силно препоръчително, така че никой да не бъде забравен и изоставен. Когато всички са разделени на групи, ще бъде по-лесно да определите какви подаръци да им изпратите.
Организациите могат дори да създават подгрупи; служители, които са прекарали много години в организацията, служители, които са прекарали 1-3 години и т.н. Организацията също трябва да прецени дали дават един и същ подарък на всички, или дават персонализирани подаръци?
Отбележете предпочитанията на получателите
Организацията трябва да реши дали ще подарява на служителите и клиентите си материални или нематериални корпоративни подаръци.
Нематериалните корпоративни подаръци могат да бъдат под формата на цифрови карти за подарък и дигитални ваучери от различни уебсайтове за търговия на дребно с най-висок рейтинг. Тук получателите могат да си купят всичко, което пожелаят.
Материалните подаръци могат да бъдат всичко – от храна и напитки до предмети, които могат да използват в ежедневието си. Ако организацията възнамерява да дава храна и напитки, те трябва да разберат предпочитанията на своите служители.
Например с проста анкета те могат лесно да разберат кой предпочита алкохолните напитки и коя е предпочитаната напитка: уиски, водка, бира, вино и т.н.
Направете адекватни изследвания
Организациите трябва да направят адекватно проучване, преди да финализират списък с подаръци за своите служители и клиенти. Някои от нещата, за които трябва да внимавате, докато търсите корпоративни подаръци, са:
- Качество на продукта; трябва да е дълготраен!
- Какво казват отзивите или отзивите на клиенти?
- Стойността и достъпността на подаръка.
- Има ли място за корпоративна марка, т.е. име и лого на компанията, името на служителя върху него?
- Доставчикът на корпоративни подаръци има ли ограничения за доставка?
- Колко рано организацията трябва да направи поръчка, за да получи подаръците навреме?
Персонализиране на подаръците с корпоративна марка
Организациите имат възможност да обсъдят опциите за персонализиране на продуктите, които купуват с компанията за корпоративни подаръци. Като алтернатива, те могат да обсъдят същото със собствения си дизайнерски екип. Опциите за персонализиране включват име и лого на компанията. Нещо повече, ако подаръците са персонализирани за всеки служител, те могат да включват неговото име и любими цветове и произведения на изкуството.
ИЗТОЧНИК: UNIKATI.BG